Sistem Yok

Sistem Yok

Linux İşletim Sistemi




Linux İşletim Sistemi
Bilgisayar işletim sistemlerinin en temel parçası olarak tanımlanan çekirdek yazılımlarından bir tanesi olan Linux, özellikle günümüzde kullanılan süper bilgisayar, akıllı telefon, tablet gibi İnternet altyapısında kullanılan cihazların işletim sistemi olarak yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Sistemin temelini Finlandiya Üniversitesinde Lisans eğitimine devam etmekte olan Finlandiya asıllı Amerikalı bir yazılım mühendisi olan Linus Torvalds oluşturmuştur. Buna ek olarak da İnternet ortamında çok sayıda konuya meraklı yazılımcının yardımıyla geliştirilmiş ve hala da gelişmeye devam etmekte olan UNIX işletim sistemi türevidir.
Linux'un yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmasında, ücretsiz olması ve kötü amaçlı yazılımlar karşısında geliştirmiş olduğu güvenlik sistemi önemli rol oynamıştır. Bununla birlikte birçok başlık altında "Neden Linux Kullanmalıyım?" sorusuna cevap verilebilir. Bunlar;
  1. İlk olarak Linux kullanıcısı olarak destek almanızı gerektiren durumlarda asla eliniz boş kalmayacaktır. Açık kaynaklı kod sistemine sahip olduğu için karşılaştığınız sorunları kısa sürede cevaplayacak kişilere ulaşabilirsiniz.
  2. Kullandığınız cihazın ihtiyacı olan birçok donanımı kendisi otomatik olarak tanıyarak driver gibi sorunlarla uğraşmanızın önüne geçiyor.
  3. Başta da söylediğimiz gibi kendisi ücretsiz olduğu gibi aynı zamanda birçok programa da ücretsiz ulaşmanıza imkan sağlıyor.
  4. Gelişmekte olan bir sistem olduğu için kullanıcılarının şikayet ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hızlı bir şekilde ilerlemeye devam etmektedir.
Bu işletim sistemi, bilgisayara karşı ilgisi olan kullanıcılar tarafından oldukça aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Özellikle cihazın kullanımı esnasında yaşanabilecek herhangi bir sorunu kendi çabalarıyla halletmeyi seven kullanıcılar Linux'ten vazgeçememektedir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar